Capitolul 4. FUNCTII SI STRUCTURA PROGRAMULUI
:: Programare :: C & C++ :: Capitolul 4
Pagina 1 din 1
Capitolul 4. FUNCTII SI STRUCTURA PROGRAMULUI
4.1 Notiuni de baza
4.2 Functii ce returneaza ne-intregi
4.3 Argumentele functiilor
4.4 Variabile externe
4.5 Reguli despre domenii
4.6 Variabile statice
4.7 Variabile registru
4.8 Structura de bloc
4.9 Initializare
4.10 Recursivitate
4.11 Preprocesorul C
Functiile sparg programele cu calcule mari in mai multe programe mai mici, si permit oamenilor sa construiasca incepind de la ceea ce au facut altii deja, in loc de a porni totul de la capat. Functiile potrivite pot ascunde adesea (parti) detalii ale operatiilor din parti ale programului pe care nu e nevoie sa le cunoastem, clarificind astfel intregul, si usurind osteneala de a face modificari.
Limbajul C a fost proiectat pentru a face functiile eficiente si usor de folosit; programele C constau, in general mai degraba din numeroase functii mici decit din citeva functii mari. Un program poate fi rezident intr-unul sau mai multe fisiere sursa in orice mod convenabil; fisierele sursa pot fi compilate separat si incarcate impreuna, impreuna cu alte functii compilate anterior ce se gasesc in biblioteci. Nu vom intra in intimitatea procesului aici, deoarece detaliile variaza de la un sistem la altul.
Majoritatea programatorilor sint familiarizati cu functiile "de biblioteca" pentru intrari si iesiri (getchar, putchar) si calculele numerice (sin, cos, sqrt). In acest capitol vom prezenta mai multe despre scrierea de noi functii.
4.2 Functii ce returneaza ne-intregi
4.3 Argumentele functiilor
4.4 Variabile externe
4.5 Reguli despre domenii
4.6 Variabile statice
4.7 Variabile registru
4.8 Structura de bloc
4.9 Initializare
4.10 Recursivitate
4.11 Preprocesorul C
Functiile sparg programele cu calcule mari in mai multe programe mai mici, si permit oamenilor sa construiasca incepind de la ceea ce au facut altii deja, in loc de a porni totul de la capat. Functiile potrivite pot ascunde adesea (parti) detalii ale operatiilor din parti ale programului pe care nu e nevoie sa le cunoastem, clarificind astfel intregul, si usurind osteneala de a face modificari.
Limbajul C a fost proiectat pentru a face functiile eficiente si usor de folosit; programele C constau, in general mai degraba din numeroase functii mici decit din citeva functii mari. Un program poate fi rezident intr-unul sau mai multe fisiere sursa in orice mod convenabil; fisierele sursa pot fi compilate separat si incarcate impreuna, impreuna cu alte functii compilate anterior ce se gasesc in biblioteci. Nu vom intra in intimitatea procesului aici, deoarece detaliile variaza de la un sistem la altul.
Majoritatea programatorilor sint familiarizati cu functiile "de biblioteca" pentru intrari si iesiri (getchar, putchar) si calculele numerice (sin, cos, sqrt). In acest capitol vom prezenta mai multe despre scrierea de noi functii.
Subiecte similare
» Capitolul 4.8. Structura de bloc
» Capitolul 3.2.IF-ELSE
» Capitolul 3.3. ELSE-IF
» Capitolul 3.5. WHILE si FOR
» Capitolul 1.1. Pornirea
» Capitolul 3.2.IF-ELSE
» Capitolul 3.3. ELSE-IF
» Capitolul 3.5. WHILE si FOR
» Capitolul 1.1. Pornirea
:: Programare :: C & C++ :: Capitolul 4
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|