Capitolul 3.1. Instructiuni si blocuri
:: Programare :: C & C++ :: Capitolul 3
Pagina 1 din 1
Capitolul 3.1. Instructiuni si blocuri
O expresie ca de exemplu x = 0 sau i++ sau printf(...) devine instructiune cind este urmata de punct si virgula, ca in:
x = 0;
i++;
printf(...);
In limbajul C, punct-virgula este terminator de instructiune, nu separator, cum este in limbajele de tipul ALGOL.
Acoladele { si } sint folosite pentru a grupa impreuna instructiuni si declaratii intr-o instructiune compusa sau bloc, asa ca ele sint sintactic echivalente cu o singura instructiune. Acoladele ce inchid instructiunile unei functii sau cele pentru instructiunile multiple dupa un if, else, while, for sint exemple clare pentru aceasta. (Variabilele pot fi de fapt declarate inlauntrul oricarui bloc; vom discuta despre aceasta in Capitolul 4). Nu se pune niciodata punct si virgula dupa acolada inchisa care termina un bloc.
x = 0;
i++;
printf(...);
In limbajul C, punct-virgula este terminator de instructiune, nu separator, cum este in limbajele de tipul ALGOL.
Acoladele { si } sint folosite pentru a grupa impreuna instructiuni si declaratii intr-o instructiune compusa sau bloc, asa ca ele sint sintactic echivalente cu o singura instructiune. Acoladele ce inchid instructiunile unei functii sau cele pentru instructiunile multiple dupa un if, else, while, for sint exemple clare pentru aceasta. (Variabilele pot fi de fapt declarate inlauntrul oricarui bloc; vom discuta despre aceasta in Capitolul 4). Nu se pune niciodata punct si virgula dupa acolada inchisa care termina un bloc.
Subiecte similare
» Capitolul 3.5. WHILE si FOR
» Capitolul 3.2.IF-ELSE
» Capitolul 3.3. ELSE-IF
» Capitolul 3.4. Switch
» Capitolul 3.8. Continue
» Capitolul 3.2.IF-ELSE
» Capitolul 3.3. ELSE-IF
» Capitolul 3.4. Switch
» Capitolul 3.8. Continue
:: Programare :: C & C++ :: Capitolul 3
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
|
|